Površina pristaništa
U prirodno zaštićenom pojasu od rta Osejave s jugoistoka do poluotoka sv. Petar na sjeverozapadu, smještena je makarska luka. Od davnina poznata je kao strateški važan izlazak na more. To nam dokazuju već davno pisani tragovi iz 2 st. o prvim antičkim naseljima koji se formiraju na obroncima poluotoka sv. Petar. Nešto kasnije formira se i spominje se po prvi puta 533. godine mjesto Muccrum. Kroz iduća stoljeća u borbama za vlast, na današnjem teritoriju grada Makarske i prirodno zaštićenog pojasa luke, smjenjivali su se razni vladari od hrvatski plemena, bribirski knezovi, bosansko-hercegovački vladari, ugarsko-hrvatski kraljevi, Venecija, Osmansko cartvo do Austro-Ugarsko carstvo. Zbog svog povoljnog položaja makarska luka je uvijek bila poprište vladarskih interesa i imala je bitnu pomorsku uloga u kontroli trgovine solju, žitom i drugim sirovinama. Pod vladavinom austrijske vlasti od 1813. – 1918. na području luke razvija se pristanište s redovnim brodskim linija, te uređuje i izgrađuje se najveći dio luke u tom razdoblju. Kroz 20. stoljeće grad Makarska i luka doživljavaju najveći gospodarski uzlet.
Lučka uprava Splitsko – dalmatinske županije i Makarski obala d.o.o. potpisali su Ugovor o koncesiji za obavljanje lučke djelatnosti priveza i odveza brodova, jahti, ribarskih, sportskih i drugih brodica i plutajućih objekata i ostalih gospodarskih djelatnosti u luci otvorenoj za javni promet – MAKARSKA. U skladu s potpisanom koncesijom i s Ugovorom o provođenju reda i naplati lučkih pristojbi u luci Makarska, Makarska obala d.o.o pruža uslugu ispomoći pri provođenju reda u luci i naplati lučkih pristojbi. Naplata lučkih pristojbi provodi se u skladu s Pravilnikom o visini naknada za obavljanje lučkih djelatnosti u lukama otvorenim za javni promet županijskog i lokalnog značaja (lučke tarife).